top of page

FAQ

  • Zijn huisdieren toegelaten?
    Absoluut, je trouwe vriend mag niet ontbereken op jullie vakantie maar hou er wel rekening mee dat indien deze schade aanricht aan de inboedel dit niet op de omnium verzekering kan verhaald worden. Het is daarom aangeraden om een goede familiale verzekering hiervoor af te sluiten. In sommige landen is het tevens verboden om een dier los in de cabine te vervoeren. Kijk de lokale regels dus eerst goed na en heb het nodige materiaal voor handen. Laat je de kuis aan ons over, dan rekenen we een supplement van 25€ indien je met huisdieren op reis bent geweest. Die haren zijn echt hardnekkig en kruipen overal tussen, daar kruipt dus wel wat extra werk in.
  • Moet ik zelf de schoonmaak doen achteraf?
    Standaard nemen we de eindschoonmaak op in de offerte aan een vast tarief van 121€. Neem je een huisdier mee dan rekenen we een supplement aan van 25€. Wil je het zelf doen? Dat kan, maar dan zijn we wel streng. De mobilhome moet spik & span zijn klaar om over te dragen aan de volgende klant. Niet naar behoren uitgevoerd…? Dan kost je dit het dubbele van het standaard tarief. Jammer maar helaas, we willen hier heel duidelijk over zijn.
  • Inbegrepen Kilometers
    Wij hanteren 270km per gereserveerde nacht. Ga je over het inbegrepen saldo, dan kost je dit 0,25€/km incl btw.
  • Mag ik zomaar vrij kamperen?
    Sommige Europese landen laten vrij kamperen toe, vaak op hiervoor voorziene plaatsen zoals in België maar er zijn ook landen die zeer streng zijn en dit niet toelaten. Plan dus zeker je reis volgens de lokale regels en indien je toch mag wildkamperen, laat dan zeker geen afval achter. Een Appje zoals Campercontact of Park4Night zal je altijd een geschikte plaats voor je aanwijzen.
  • Kan mijn wagen blijven staan waar ik de camper heb opgehaald?
    Geen probleem, je auto kan gedurende je reis geheel gratis bij ons blijven staan.
  • Hoe laat moet ik terug zijn?
    Op je laatste dag van reservatie dien je voor 11h terug te zijn. Dit om een vertrek in de namiddag toe te laten. Buiten het hoogseizoen kan dit verlengd worden tot 21h 's avonds aan 50% van het geldende dagtarief.
  • Hoe laat kan ik de mobilhome komen ophalen?
    Standaard mag je de mobilhome ophalen tussen 15h en 18h. In onderling overleg kan er gewerkt worden met flexibele ophaal/terugbreng uren, hiervoor zal een supplement van 50% van één nachttarief aangerekend worden. Zo ben je vrij om te komen en gaan wanneer je wil.
  • Kan ik mijn reisdata aanpassen?
    Ja dit kan maar we kunnen niet garanderen dat je gewenste data beschikbaar zullen zijn. Neem dus even contact met ons op en we bekijken wat mogelijk is. Valt je herplande reis in periode waar een ander tarief geld dan zal het verschil aangerekend of desbetreffend terugbetaald worden.
  • Kunnen er fietsen in de garage vervoerd worden?
    Ja, plaats genoeg in al onze voertuigen!
  • Is er een fietsendrager aanwezig?
    Ja, onze campers hebben allemaal een fietsendrager met plaats volgens het aantal slaapplaatsen en dit tot 60kg maximum toegelaten belasting. Neem je dus elektrische fietsen mee, dan kan het zijn dat er slechts 2 fietsen op kunnen door hun hogere gewicht. Verwijder de batterij en neem deze in de garage mee dan kan er weer wat meer Op het fietsenrek. Kijk zelf wat de beste oplossing is. Al onze mobilhomes zijn ook zo gekozen dat de garage achteraan groot genoeg is om je fietsen daar in te plaatsen indien je dat liever hebt. Vergeet ook geen lang slot om zo je fietsen onderweg vast te maken aan het rek.
  • Wat zit er in de keuken?
    Standaard keukenbenodigdheden kan je in elke camper terugvinden zoals borden, bestek, kookpotten, braadpannen, glazen, koffietassen, kurkentrekken, pollepel, spatel,... Wil je speciale dingtjes zoals een mixer, broodrooster, senseo apparaat of iets dergelijks dan dien je dit zelf mee te nemen. Let er wel op dat je enkel 220V hebt indien je op het stroomnet bent aangesloten met de campingstekker.
  • Is er bedlinnen aanwezig
    Neen, wij voorzien geen bedlinnen. Enkel de bescherm molton voor de matras ligt er op. De rest: matras overtrek, kussens, ed. moet je zelf voorzien.
  • Zijn er handdoeken?
    Neen, dit voorzien wij niet.
  • TV kijken?
    Onze wagens komen niet allemaal meer met een vaste TV + satelliet. Dit heeft meerdere reden. Vooral de trend om meer en meer flexibel gebruik te maken van IPad/Tablets doet ons concluderen dat een vaste TV nog maar weinig toegevoegde waarde brengt. Daarenboven heeft een vaste TV + satelliet ook een zeer hoog gewicht wat ook weer minder laadvermogen en een hoger brandstofverbruik met zich meebrengt. De wagens zonder vaste TV + Google Chromecast worden voorzien met 1 IPad/tablet met daarop gratis Netflix en Disney+. Heel handig ook om de jongste reizigers te entertainen tijdens het rijden.
  • Zijn er stoelen en een tafeltje voor buiten?
    Ja hoor, iedere mobilhome heeft even veel stoelen als zitplaatsen en telkens ook een geschikt tafeltje voor buiten.
  • Kan ik in de camper naar het toilet?
    Jazeker, een chemisch toilet is aanwezig. Het enigste verschil met thuis is dat je af en toe de opvangbak eens moet ledigen in een septische tank, uitspoelen, opnieuw een hoeveelheid chemische vloeistof toevoegen en deze is terug klaar voor gebruik. Je kan op elke camping een septische tank terugvinden alsook bij grote tankstations. Gebruik een App zoals Campercontact of Park4Night om in de buurt een te vinden.
  • Hebben de mobilhomes een luifel/zonnetent?
    Uiteraard, elke mobilhome heeft een manuele luifel. Tekst en uitleg krijg je door middel van een filmpje en ook nog eens bij vertrek. LET OP: de luifels krijgen we niet verzekerd in onze omnium verhuur polis. Heb je schade door hagel, wind of wat dan ook, dan zal de herstelling 100% doorgerekend worden. Draai dus ALTIJD de luifel binnen als je de camper verlaat of gaat slapen. Een nieuwe kost, afhankelijk van het model 1000€ tot 1200€.
  • Is er een BBQ aanwezig?
    Een BBQ zit niet meer standaard in onze mobilhomes. Je mag hiervoor de klanten bedanken die steeds onze klein BBQ‘s afbraken… Wens je jouw Outdoor cooking skills toch maximaal te benutten dan kan je nu opteren voor onze Boretti Tonello aan een kleine meerkost van 4€/dag. Let wel op, indien deze defect, beschadigd of niet meer aanwezig is bij terugkomst zal de nieuwprijs van de borg afgehouden worden.
  • Wat kost het?
    De prijzen zijn eerst en vooral afhankelijk van het seizoen waarin je wenst te reizen. Wens je te reizen tijdens schoolvakanties dan zal de vraag altijd veel groter zijn dan het aanbod. In kleinere mate speelt het formaat/aankoopprijs van de camper ook een rol. Als laatste is de verzekeringspremie enorm hoog voor een huurvoertuig maar hierop besparen we niet, we wensen voor jullie het allerbeste met zo weinig mogelijk financieel risico indien er iets voorvalt. Meer info over onze verzekering vind je terug op de website. Een prijssimulatie kan je steeds via “Beschikbaarheid” opvragen of een mailtje naar jan@wanderlustcampers.be voor een offerte. Kortingen: 10% op 14 nachten of meer 15% op 21 nachten of meer 20% op 28nachten of meer
  • Korting op een lang verblijf?
    YES, hoe langer je op reis gaat hoe meer korting je krijgt! vanaf 14 nachten = 10% kroting vanaf 21 nachten = 15% korting vanaf 28 nachten = 20% korting Korting enkel van toepassing op de huurprijs. Niet van toepassing op eventuele extra's zoals schoonmaak, extra kilometers, schade, boetes,...
  • Kan ik betalen via de website?
    U kan een reservatie volledig afronden via de website maar contacteer ons zeker en vast om er zeker van te zijn dat U de meest optimale prijs bekomt. Ons software platform past namelijk onze lopende acties niet automatisch toe. Betalen kan via alle gangbare wegen zijnde: overschrijving, Paypal, Creditcards of cash. Heb ik een voorkeur? Jazeker! Graag via overschrijving aangezien dit kostenloos is maar ik begrijp uiteraard dat jullie met Creditcards wensen te betalen vanwege de extra verzekeringen.
  • Hoeveel bedraagt de borg?
    De borg dient voor vertrek voldaan worden via overschrijving voor vertrek. Deze is gelijk aan de franchise/vrijstelling van de omnium verzekering. Let wel, de vrijstelling geld enkel per schadegeval dus maak je meerdere brokken tijdens je reis die niets met elkaar te maken hebben en ook niet veroorzaakt zijn door een tegenpartij, dan kan de vrijstelling wel eens oplopen boven de reeds betaalde borg. Het extra bedrag zal achteraf gefactureerd worden. Borg bedraagt 1250€ op de half-integraal campers en 1350€ op de Weinsberg Caracore 700MEG integraal. Voor de duidelijkheid, het franchisebedrag ben je enkel en alleen kwijt bij schade aan het eigen voertuig die je zelf hebt veroorzaakt zonder tegenpartij EN/OF een ongeval in fout. Enkele voorbeelden: -Rij je tegen een paaltje op de camping tijdens het parkeren... Ja, dat is betalen. -Stormschade... Neen, dat is verzekering BEHALVE DE LUIFEL. -Rij je de spiegel er af tegen een tegenligger zonder een aanrijdingsformulier in te vullen... Ja, dat is betalen. -Je hond heeft een stuk van de zetel opgegeten... Valt niet onder de verzekering maar misschien wel onder je eigen familiale verzekering. -Er stonden wat takken in de weg op de camping jij beslist deze weg te duwen met de mobilhome. Daardoor heb je een hele hoop oppervlakkige krassen gemaakt… Ja, dat is betalen.
  • Visa Mastercard Overschrijving Paypal...
    Alles kan maar we geven de voorkeur aan een kostenloze overschrijving.
  • Kunnen er fietsen in de garage vervoerd worden?
    Ja, plaats genoeg in al onze voertuigen!
  • Is er een fietsendrager aanwezig?
    Ja, onze campers hebben allemaal een fietsendrager voor 3 of 4 normale fietsen tot 60kg maximum toegelaten belasting. Neem je dus elektrische fietsen mee, dan kan het zijn dat er slechts 2 fietsen op kunnen door hun hogere gewicht. Al onze mobilhomes zijn ook zo gekozen dat de garage achteraan groot genoeg is om je fietsen daar in te plaatsen indien je dat liever hebt.
  • Wat zit er in de keuken?
    Standaard keukenbenodigdheden kan je in elke camper terugvinden zoals borden, bestek, kookpotten, braadpannen, glazen, koffietassen, kurkentrekken, pollepel, spatel,... Wil je speciale dingtjes zoals een mixer, broodrooster, senseo apparaat of iets dergelijks dan dien je dit zelf mee te nemen. Let er wel op dat je enkel 220V hebt indien je op het stroomnet bent aangesloten met de campingstekker.
  • Hoe zit dat met water?
    Elke camper heeft een verswatertank van 120L aan boord. Deze kan je bijvullen op eender welke camping of grotere tanktations onderweg. Een tank onderaan de camper vangt het vuile water op, deze dien je sporadisch te ledigen in de daarvoor voorziene locaties. Deze locaties kan je vinden op Apps zoals Campercontact of Park4Night. Tevens is er ook een boiler op gas die je voorziet van warm water. Tip: ga je een lang stuk rijden, vul de watertank dan niet helemaal vol. Zo bespaar je snel 100kg wat zich vertaalt in meer laadvermogen of een lager brandstofverbruik.
  • Hoe is elektriciteit geregeld?
    Er zijn 2 opties: -12Volt indien je gaat vrij kamperen, dan heb je stroom voor de verlichting, waterpomp, USB laders voor je telefoon of Ipad of eender welk apparaat op 12Volt auto stekkers of 5Volt USB stekkers. De woonbatterij heeft voldoende capaciteit om het zeker 2 tot 3 dagen uit te houden zonder deze bij te laden indien je gaat rijden. Ga je om de dag of 2 minstens 1h rijden naar je volgende kampeerplaats dan zal de batterij ook bijgeladen worden en hoef je je geen zorgen te maken over een platte batterij. -230Volt indien je bent aangesloten op het net met de meegeleverde campingstekker van 20 meter. Op deze manier zijn de standaard stopcontacten ook beschikbaar in de camper om te grebruiken voor het opladen van een Laptop of gebruik van een koffiezetapparaat. Op deze manier laad je ook de woonbatterij bij. ps: zonnepannelen hebben wij niet aangezien een moibilhome dient om rond te reizen en zodoende ook de batterijen worden geladen. Blijf je langer dan 3 dagen op één plaats huur je beter een caravan/sleurhut... ;-)
  • Is de verwarming sterk genoeg tijdens de wintermaanden?
    Absoluut, beide campers hebben een uiterst sterke verwarming om zelf bij stevige vriestemperaturen te kamperen. Hou er wel rekening mee dat je gasverbruik dan stevig kan oplopen. Je gasfles kan bij zulk hoog verbruik reeds leeg zijn na 4 a 5 dagen.
  • Wat met het gas?
    De energiebron voor de verwarming, het warme water maar ook de ijskast(indien je vrij gaat camperen) staat op gas. Meer bepaald LPG gas. Waarom LPG? Simpelweg omdat je deze snel en makkelijk door heel Europa kan bijvullen aan eender welk LPG tankstation. Je hoeft dus niet op zoek naar gasflessen om te wisselen. Bij terugkomst is er ook geen discussie over hoeveel je verbruikt hebt, je vult deze opnieuw tot hij vol is, je hebt deze tenslotte ook vol gekregen.
  • Hoe werkt de ijskast en hoe groot is deze?
    De ijskasten van tegenwoordig zijn ook slim geworden. Ze staan standaard in de automatische stand waardoor ze zelf hun energiebron gaan kiezen. ben je onderweg met de camper? Dan haalt hij energie van de motor. Sta je op de camping aangesloten op netstroom? Dan neemt hij elektriciteit van het stroomnet. Ga je wild kamperen? Dan neem deze gas als energiebron. Simpel toch, je hoeft er niets aan te doen! Hoe groot? Heeeeel groot,165L wel bepaald! Genoeg voor enkele dagen proviand.
  • Is er warm water?
    Absoluut, een warm water boiler is aanwezig in elke camper. Weliswaar niet even groot als thuis maar een comfortabele warme douche is zeker mogelijk.
  • Kan ik in de camper naar het toilet?
    Jazeker, een chemisch toilet is aanwezig. Het enigste verschil met thuis is dat je af en toe de opvangbak eens moet ledigen in een septische tank, uitspoelen, opnieuw een hoeveelheid chemische vloeistof toevoegen en deze is terug klaar voor gebruik. Je kan op elke camping een septische tank terugvinden alsook bij grote tankstations. Gebruik een App zoals Campercontact of Park4Night om in de buurt een te vinden.
  • Winterbanden & Kettingen?
    Aangezien wij onze wagens in de winter ook beschikbaar stellen hebben deze uiteraard winterbanden en kettingen inbegrepen in de prijs.
  • Winterkamperen, kan dat?
    In principe kan je met al onze voertuigen winterkamperen. De verwarming is sterk genoeg en je hebt winterbanden + sneeuwkettingen voor handen. In de winter komt er wel wat extra denkwerk aan te pas om alles vlot te laten verlopen, het is daarom niet echt aan te raden om als beginner te starten met een winterreis. Zo moet je steeds rekening houden met vocht opbouw, mogelijks bevriezen van water en je gasverbruik. Het ene voertuig is al beter geschikt dan het andere voor bijvoorbeeld een extreme trip naar Lapland In de winter…
  • Omvormer 12V naar 230V?
    Neen, er zijn geen omvormers ingebouwd in onze mobilhomes. Heb je echt 230V nodig dan dien je steeds op een plaats te staan waar je de mogelijkheid hebt voor een aansluiting op netstroom (Camping, camper plaats, bij een boer, aan een Restaurant…) Gebruik de App’s zoals Campercontact of Park4night om deze plaatsen te vinden.
  • Hoeveel bedraagt de borg?
    De borg dient voor vertrek voldaan worden via overschrijving voor vertrek. Deze is gelijk aan de franchise/vrijstelling van de omnium verzekering. Let wel, de vrijstelling geld enkel per schadegeval dus maak je meerdere brokken tijdens je reis die niets met elkaar te maken hebben en ook niet veroorzaakt zijn door een tegenpartij, dan kan de vrijstelling wel eens oplopen boven de reeds betaalde borg. Het extra bedrag zal achteraf gefactureerd worden. Borg op onze voertuigen bedraagt 1250€* op onze half-integraal mobilhomes en 1350€* op onze Weinsberg Integraal. *Wij verdubbelen de borg indien U naar een festival gaat.
  • Hoe zijn de voertuigen verzekerd?
    Al onze campers zijn 100% full omnium verzekerd voor verhuur inclusief bijstand voor het voertuig. De volledige productfiche kan je terugvinden op onze website. Een waarborg zal voor vertrek voldaan moeten worden, deze dekt de vrijstelling/franchise bij een ongeval of schade. Let op, schade aan de inboedel, interieur en luifel zit niet inbegrepen in de verzekering.
  • Ik heb schade aan het interieur gemaakt, wat nu?
    Let op, schade aan de inboedel en intereur zit niet inbegrepen in de verzekering. Voor je vertrek lopen we alles even na en controlleren we alles op netheid en eventueel reeds aanwezig schade. Dit leggen we vast door middel van foto's en het overdrachtsformulier. Kom je dus terug met schade die nog niet aanwezig was bij je vertrek dan maken wij een bestek op bij onze herstellingspartners en zal je borg in bewaar worden genomen tot dat de herstelling heeft plaatsgevonden. Het facturatieverschil met de borg geven we dan terug of bij hogere kosten zal het extra bedrag bovenop de borg aan je gefactureerd worden.
  • Pechbijstand
    Onze wagens hebben pechbijstand -en repatriatieverzekering. Je kan alle details nalezen op onze website onder "Veilig Onderweg".
  • Wat zit er niet in de verzekering?
    -Bijstandsverzekering voor personen. -Diefstalverzekering voor privé items. -Schade aan de inboedel en meubels. -Schade aan de luifel. -….* *Dit sluit geen ander mogelijke situaties uit*
  • Annulatievoorwaarden
    Binnen 24h vóór vertrek: 100% van de huursom Binnen 1 week vóór vertrek: 75% van de huursom Binnen 2 weken vóór vertrek: 50% van de huursom Binnen 6 weken vóór vertrek: 30% van de huursom Binnen 10 weken vóór vertrek: 20% van de huursom Meer dan 10 weken vóór vertrek: 10% van de huursom Wij zijn geen pestkoppen en begrijpen absoluut dat er altijd onverwachte situaties kunnen voorvallen. Contacteer ons zo snel mogelijk en dan komen we er wel uit!
  • Annulatieverzekering, ja dat kan!
    Via onze verzekeringspartner kunnen wij een annulatieverzekering aanbieden aan 6% van het totale huurbedrag. Voorbeeld: Totaalprijs huurperiode inclusief kuis 1000€ = 60€ extra voor de annulatieverzekering. Nieuwe totaalprijs 1060€. Vraag hiernaar tijdens je reservatie aanvraag.
  • Hoe oud moet ik zijn?
    Iedereen met een geldig rijbewijs vanaf 18j mag bij ons een voertuig huren. Ben je een jonge bestuurder tussen 18 en 27j dan betaal je 250€ extra borg bovenop de basisborg van het voertuig. Heb je je rijbewijs minder dan 1j in bezit dan geld bovenvermelde regel ook. ps: dit is enkel en alleen op vraag van onze verzekeraar dus hier is geen discussie over mogelijk.
  • Wat voor een rijbewijs heb ik nodig?
    Een standaard B-rijbewijs volstaat voor onze campers. Let er wel op dat je hiermee maximaal tot 3,5T beladen mag rijden. Kijk voor vertrek dus even na wat de camper onbeladen weegt en tel daar al je benodigdheden bij op. De verantwoordelijkheid ligt uiteraard volledig bij jou om niet over het maximum te gaan, bij een ongeluk mag je er zeker van zijn dat dit gecontrolleerd zal worden en kan de verzekering zich terugtrekken indien je te zwaar beladen bent.
  • Een niet Belgisch rijbewijs?
    No problemo, dat is geen punt voor onze verzekeraar.
  • Maximaal gewicht?
    Onze wagens zijn allemaal geschikt voor het rijbewijs B. Dit wil daarom ook zeggen dat je tot 3500kg maximaal beladen mag rijden. Op onze grotere modellen is het vaak goed nadenken wat je allemaal mee neemt op reis en ga desnoods op een weegbrug staan bij jou in de buurt. Wij zijn niet aansprakelijk voor eender welke overtreding hieromtrent. Opgelet: weeglussen in de weg wegen ieder voertuig. Is je gewicht niet conform de inschrijving, dan krijg je een boete in de brievenbus of kan je uit het verkeerd gehaald worden. Tip: doe de watertank niet vol voor je gaat rijden. 10l is meer dan voldoende om bijvoorbeeld een koffie te maken onderweg of het toilet door te spoelen en je handen te wassen. Ledig ook steeds de vuilwatertank voor je de camping verlaat.

Nog meer vragen?

bottom of page